X
Katowice

ul. Lotnisko 81
tel. 32 787 33 33
kontakt@mmcars.pl

Godziny otwarcia:
Salon: pn-pt 9-18 sb 9-14
Serwis: pn-pt 7-19 sb 8-14

X
Katowice

ul. Kościuszki 253
tel. 32 793 73 00
kontakt.kosciuszki@mmcars.pl

Godziny otwarcia:
Salon: pn-pt 9-18 sb 9-14
Serwis: pn-pt 8-19 sb 8-14

X
Wrocław

ul. Karkonoska 50
tel. 71 332 91 10
kontakt.wroclaw@mmcars.pl

Godziny otwarcia:
Salon: pn-pt 9-18 sb 9-14
Serwis: pn-pt 8-19 sb 8-14

X
Zabrze (ASO)

ul. Wolności 153
tel. 32 793 72 33
kontakt.zabrze@mmcars.pl

Godziny otwarcia:
Salon: pn-pt 9-18 sb 9-14
Serwis: pn-pt 8-18 sb 8-14

X
Lubin

ul. Legnicka 65
tel. 76 746 77 00
kontakt.lubin@mmcars.pl

X
Warszawa

ul. Al. Jerozolimskie 237
tel. 22 250 90 60
kontakt.warszawa@mmcars.pl

X

Nowy Opel CROSSLAND

środa, 07 października 2020

Wyraziste i kompaktowe nadwozie z atrakcyjną stylistyką SUV‑a oraz bardzo przestronne i uniwersalne wnętrze, taki jest nowy Opel Crossland. Oprócz zmian w wyglądzie Opel wprowadził również modyfikacje podwozia i układu kierowniczego oraz uzupełnił ofertę o usportowioną wersję wykończenia GS Line+. Wyposażenie modelu wzbogaci się też o adaptacyjny układ kontroli trakcji IntelliGrip.

Opel Vizor organicznie integrujący grill i reflektory obejmuje cały przód nowego Crosslanda. Tworząc jednolitą całość, optycznie poszerza samochód i porządkuje przedni pas z ograniczoną liczbą elementów. Pośrodku Vizora wyeksponowano kultowe logo marki z symbolem błyskawicy. Vizor będzie znakiem firmowym wszystkich modeli Opla w nadchodzącej dekadzie, zapewniając osłonę nowoczesnym technologiom, które firma zaoferuje w bliższej i dalszej przyszłości.

Nowością są też osłony podwozia z przodu i z tyłu (lakierowane na srebrno w wersji wyposażenia Ultimate), przednie światła przeciwmgłowe LED (z chromowanymi oprawami w wersjach Ultimate i Elegance), chromowane listwy na drzwiach w Crosslandzie Ultimate oraz 16- i 17‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu. Większe felgi są dostępne w wersjach dwukolorowej z czarnymi błyszczącymi elementami lub czarnej błyszczącej, a mniejsze dodatkowo również w kolorze srebrnym.

Dla fanów sportowego wyglądu przygotowano atrakcyjną cenowo wersję wyposażenia GS Line+. Ta nowa wersja obejmuje 17‑calowe felgi z lekkiego stopu, czarny dach i czerwone obramowanie bocznych szyb, ergonomiczne przednie fotele z atestem AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — niemieckie stowarzyszenie na rzecz zdrowych pleców) dla kierowcy i pasażera z przodu, tylne światła LED oraz relingi dachowe, dzięki którym kompaktowy SUV naprawdę wyróżnia się na tle konkurencji.

Poczucie przestrzeni oraz pierwszorzędne ergonomiczne przednie fotele AGR w Crosslandzie sprawiają, że dalekie trasy można będzie pokonywać w jeszcze większym komforcie. SUV przekonuje także wysokim poziomem funkcjonalności dzięki indywidualnie przesuwanym i składanym tylnym siedzeniom. Tylna kanapa jest dzielona w stosunku 60/40 i można ją przesuwać w zakresie do 150 mm, co umożliwia powiększenie bagażnika z 410 do 520 litrów (najlepszy wynik w tej klasie) w ciągu kilku sekund. Po całkowitym złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika rośnie do 1255 litrów.

Kierowcy preferujący dynamiczną jazdę docenią szczególnie udoskonalenia wprowadzone w podwoziu Opla Crosslanda. Inżynierowie z Rüsselsheim opracowali nowe sprężyny i amortyzatory kolumn McPhersona z przodu oraz belkę skrętną na tylnej osi. W połączeniu z nowym wałkiem pośrednim w kolumnie kierownicy, który poprawia precyzję kierowania i utrzymywanie kierunku jazdy na wprost, podwozie nowego Crosslanda oferuje optymalną równowagę między komfortem a zwrotnością.

Nabywcy nowego Crosslanda mogą zwiększyć bezpieczeństwo dynamicznej jazdy, zamawiając system IntelliGrip (dostępny od początku 2021 r.), który zapewnia optymalną przyczepność i stabilność na każdej nawierzchni. IntelliGrip może pracować w pięciu różnych trybach:

  • Normal / On-road: Tryb „normalny”, ustawiany domyślnie z chwilą uruchomienia silnika. ESP i kontrola trakcji są skalibrowane do standardowych warunków jazdy w mieście, na autostradzie lub poza miastem.
  • Snow: Tryb zimowy, zapewniający optymalną trakcję na oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni przy prędkości do 50 km/h. Układ kontroli trakcji reguluje poślizg przednich kół, hamując koło, które straciło przyczepność w trakcie przyspieszania oraz przekazując moment obrotowy na drugie przednie koło.
  • Mud: Tryb „błotny”, dopuszczający większy poślizg koła przy przyspieszaniu. Buksowanie koła, które ma mniejszą przyczepność przy ruszaniu pozwala pozbyć się błota z bieżnika, co ułatwia odzyskanie przyczepności. Jednocześnie koło z lepszą przyczepnością otrzymuje większą porcję momentu obrotowego. Ten tryb jest aktywny do prędkości 80 km/h.
  • Sand: W tym trybie dopuszczalne jest niewielkie jednoczesne buksowanie obydwu napędzanych przednich kół, pozwalające utrzymać pojazd w ruchu i zapobiegające ugrzęźnięciu.
  • ESP Off: ESP i kontrola trakcji są wyłączone przy prędkości do 50 km/h. Ze względów bezpieczeństwa po jej przekroczeniu IntelliGrip włącza się automatycznie w trybie „normalnym”.

Kierowca i pasażerowie są również dobrze skomunikowani i mają zapewnioną rozrywkę dzięki systemom multimedialnym w wersjach Radio, Multimedia oraz najwyższej Multimedia Navi Pro z 8‑calowym kolorowym ekranem dotykowym. System Multimedia jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Ładowarka indukcyjna umożliwia bezprzewodowe ładowanie smartfonów obsługujących tę funkcję.

Klienci Opla Crossland mogą wybierać z oferty wydajnych silników benzynowych i wysokoprężnych o pojemności skokowej 1,2 i 1,5 litra. Zarówno silniki benzynowe o mocy od 61 kW (83 KM) do 96 kW (130 KM), jak i silniki wysokoprężne o mocy 81 kW (110 KM) i 88 kW (120 KM) spełniają obecnie surowe normy emisji spalin Euro 6d.

Zamówienia na nowego Crosslanda można będzie składać już niebawem, a pierwsze egzemplarze pojawią się na początku 2021 roku.