
Nowy Opel Astra
poniedziałek, 08 listopada 2021
Czas poznać bezpośrednio zdecydowanie niemieckiego podejścia do prowadzenia samochodu. Samochodu zrodzonego z marzeń, a nie tylko z potrzeb. Oto nowa generacja Opla Astry. Bądź na bieżąco, aby nic, co ważne Cię nie ominęło! ZAPISZ SIĘ o naszego newslettera!
Można już składać zamówienia!
Nowy Opel Astra już od 82 900 zł
Opel określa design nowej Astry jako "skok w czasie":
- półprzezroczysty panel Opel Vizor w miejscu grilla chłodnicy (kryje m.in. kamerę)
- design nosi nazwę Opel Compass - pionowa i pozioma oś kompasu przecinają się właśnie w okolicy oplowskiego blitza na dawnym "grillu". 'Kompas' jest powtórzony na klapie tylnej.
- klimatyzacja elektroniczna wciąż ma fizyczne pokrętła i przyciski.
Cyfrowy zestaw wskaźników Pure Panel drugiej generacji:
- dwa połączone ze sobą ekrany 10-calowe extra-wide, dotykowe
- interfejs HMI (human-machine interface) z nowoczesną, intuicyjną grafiką ("łatwość smartfonu"), mniej sub-menu
- wyświetlają się kierowcy tylko informacje istotne w danej chwili
- brak daszku nad zegarami możliwy jest dzięki specjalnej powłoce przypominającej żaluzję, która zapobiega refleksom na szybie przedniej. High-techowy look&feel
- minimalna liczba fizycznych pokręteł, które jednak wciąż występują
- nowa generacja infotainmentu. Mniej kabli wokół lewarka dzięki bezprzewodowym interfejsom, m.in. Apple CarPlay i Android Auto. Multimedia sterowane językiem naturalnym mówionym i dotykowo
- Pure Panel opcjonalnie może być w całości lakierowany fortepianową czernią
Nowa Astra zbudowana jest na platformie EMP2 trzeciej generacji:
- długość nadwozia 4374 mm, o 4 mm więcej niż Astra V
- szerokość nadwozia 1860 mm, o 11 mm mniejsza niż Astra V
- rozstaw osi 2675 mm, o 13 mm więcej niż w poprzedniej Astrze
- podkreśla się, że długość nadwozia nowej Astry wzrosła tylko (!) o 4 mm, co dziś jest zaletą, w zestawieniu z danym wzrostem rozstawu osi i pojemności bagażnika; chodzi o zwrotność, łatwość parkowania. Warto wspomnieć, że Astra V była z kolei krótsza niż Astra IV
- bagażnik Astry VI hatchback ma pojemność 422 l, czyli o 52 l więcej niż w Astrze V hatchback. Można go powiększyć do 1250 l składając oparcie tylnej kanapy. Podłoga bagażnika ma regulowaną wysokość.
- architektura EMP2 przystosowana jest do napędu spalinowego, hybrydowego i elektrycznego
- Oplowskie DNA wbudowywano do Astry już na etapie adaptacji platformy - prowadzenie i dynamika są oplowskie
- "Autobahnproofness", jak i w pozostałych modelach Opla, była w centrum uwagi konstruktorów. Astra, tak jak i inne modele w gamie, zbudowana jest do szybkiej jazdy autostradowej
- zawieszenie przednie nowej Astry - kolumny McPhersona, tylne - drążek skrętny, zoptymalizowane jest pod kątem tzw. "yaw control", czyli by samochód zawsze zachowywał przyczepność i nie pozwolił obrócić się przy szybkim pokonywaniu zakrętów
- Opel podkreśla o 14% większą sztywność nadwozia Astry VI niż w przypadku Astry V
- doskonała moc hamowania; wzorcowa stabilność przy hamowaniu na wprost i na łuku
Nowy, półautomatyczny system Intelli‑Drive 2.0:
- półautomatyczna zmiana pasa ruchu
- łączność 'e-horyzont' wydłuża zasięg kamer i radaru; pozwala automatycznie dostosować prędkość na łuku drogi oraz daje kierowcy rekomendacje prędkości
- pięć kamer - jedna pod przednią szybą i cztery wbudowane w nadwoziu (przednia ukryta pod półprzezroczystym 'grillem chłodnicy', tylna i dwie boczne). Pięć czujników radarowych - jeden przedni i po jednym na każdym z narożników samochodu. Dodatkowo - sensory ultradźwiękowe z przodu i z tyłu
- system Intelli-Drive 1.0 ma aktywne utrzymywanie samochodu w pasie ruchu, dalekiego zasięgu wykrywanie obiektów w martwym polu i alarm obiektów zbliżających się z boku
Reflektory LED IntelliLux Pixel Light:
- wzorowane na nowej Insigni; oferowane również w nowym Grandlandzie
- 84 diody na każdy ze smukłych reflektorów (razem 168 dió LED)
- dostosowanie snopa światła w ciągu milisekund. Precyzyjnie "wycinane" są poprzedzające lub nadjeżdżające z naprzeciwka pojazdy
- Astra liderem segmentu samochodów kompaktowych i midsize w kwestii oświetlenia
Fotele przednie ergonomiczne AGR:
- certyfikowane przez “Aktion Gesunder Rücken e.V.”, Akcję na Rzecz Zdrowych Pleców, rozwijane u Opla w Niemczech, tego nie ma konkurencja
- na długie trasy
- m.in. elektryczna regulacja pochylenia i elektropneumatyczna regulacja odcinka lędźwiowego
- dwie gęstości materiału foteli - 'Sport' i 'Comfort'
- w nowej Astrze L na przednich fotelach AGR siedzimy o 12 mm niżej niż w Astrze K, co dokłada się do sporty feel
- przy tapicerce skórzanej Nappa, fotele AGR mogą mieć dodatkowo wentylację, funkcję masażu dla kierowcy i ogrzewanie w przednim i tylnym rzędzie siedzeń
- z fotelami AGR jest również dostępna stylowa tapicerka Alcantara
- Opel liderem i ekspertem w kwestii foteli
Nowe systemy i rozwiązania:
- tempomat adaptacyjny ACC: zwalnia, przyspiesza (z uwzględnieniem ew. ustawionego limitu prędkości), hamuje nawet do 0 km/h. Przy automatycznej skrzyni biegów - również funkcja 'Stop & Go'
- kamera tylna Intelli-Vision 360 stopni, ułatwiająca parkowanie
- head-up display (wyświetlacz HUD)
- klapa tylna wykonana z materiałów kompozytowych - lżejsza, sztywna i pozwala na smaczki, takie jak smukłe lampy tylne
- oświetlenie zewnętrzne (przód, tył, boki) - pełny LED
W marcu w salonach MM Cars Group pojawią się pierwsze samochody. Astra będzie dostępna w wersji hybrydowej typu plug-in w dwóch wariantach mocy – 180 i 225 KM. Nowa generacja Astry będzie także oferowana z wysokowydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnym, o mocach od 110 do 130 KM. Klienci mogą więc wybrać odpowiedni dla siebie układ napędowy. Gamę jednostek napędowych uzupełni w pełni elektryczny Opel Astra-e, który pojawi się na rynku w 2023 roku.
Nasze lokalizacje Napisz do nas
Katowice Lotnisko
ul. Lotnisko 81
Peugeot tel. 32 787 33 80
Opel tel. 32 787 33 33
Suzuki tel. 32 787 33 00
Subaru tel. 32 787 33 65
Używane tel. 699 606 699
Zobacz na mapieKatowice Kościuszki
ul. Kościuszki 253
Hyundai tel. 32 793 73 00
Mitsubishi tel. 32 757 44 50
Używane tel. 699 606 699
Zobacz na mapieWrocław
ul. Karkonoska 50
Citroen tel. 71 715 27 77
Opel tel. 71 332 91 10
Peugeot tel. 71 332 91 19
Używane tel. 699 606 699
(wjazd od ul. Wyścigowej 58A)
Zobacz na mapieZabrze
ul. Wolności 153
Suzuki tel. 32 793 72 33
Mitsubishi tel. 32 757 44 51
Używane tel. 699 606 699
Zobacz na mapieWarszawa
Al. Jerozolimskie 237
Jaguar tel. 22 250 90 30
Land Rover tel. 22 250 90 30
Używane tel. 699 606 699
Zobacz na mapie